Ondanks de razendsnelle groei wordt het sociale web overschat, vindt Sanoma’s coo Digital Media Michiel Buitelaar. ‘Vanuit een uitgeefperspectief is het ontzettend moeilijk om er geld mee te verdienen’. ‘Social media vormen een fascinerend maatschappelijk fenomeen, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het vanuit ons perspectief niet veel voorstelt.’ Met die relativerende woorden zette Michiel Buitelaar de toon voor zijn slotakkoord op het door IAB Nederland georganiseerde congres Interact 2009. Waar deze dag in het teken stond van de dialoog met de consument en de noodzaak voor adverteerders om onmiddelijk aan te haken, plaatste Buitelaar het accent op de beperkte mogelijkheden om als exploitant van sociale media daadwerkelijk een businessmodel te ontwikkelen. ‘De impact van social media is overschat. Vanuit een uitgeefperspectief is het ontzettend moeilijk om er geld mee te verdienen’.
Bron: Sakvandenboom.nl/ Villamedia.nl
woensdag 9 december 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten